BEWEBE B.V.  +31 646334820  /  +31 620097482

De entree van het Stadshart Den Helder

De entree van het Stadshart Den Helder

Het Stationsplein in Den Helder werd in opdracht van Zeestad op de schop genomen door Ooms, het huidige Structon.
Het gebied tussen station, park, watertoren en Beatrixstraat werd groener, logischer en aantrekkelijker om te verblijven. Voor voetgangers en fietsers kregen meer ruimte en motorvoertuigen juist wat minder vrij baan.

Bewebe BV leverde en verwerkte voor Ooms de Tubag voegmortels van zowel de natuursteen bestratingen, alsmede de verharding van de boomspiegels, in Bewebe termen “Happy Trees”

Website Stationslocatie

Tuin in stijl met mortels van Bewebe

Tuin in stijl met mortels van Bewebe

Van Gent Tuinen heeft in opdracht gekregen het ontwerp en de aanleg van een stijlvolle tuin in het Westland, Naaldwijk op precies te zijn. De tuin is opgebouwd rondom oude bomen welke opnieuw zijn geplant alsmede sierlijke grasvelden, omgeven door opsluitingen van cortenstaal.

Om de tuin als geheel een volwassen, maar ook een autenthiek uiterlijk te geven is door Van Gent Tuinen gekozen voor een deels natuurstenen verhardingen en deels een verharding van oude gebuikte waakformaten, geheel in stijl met het woonhuis.

De natuursteen keien zijn in lijn en onder de hamer bestraat in bed van specie met grove korrel. Na uitharding worden de voegen van de natuursteen keien afgevoegd met een waterdichte cement gebonden voegmortel. De gebakken walen liggen onder de hamer gestraat op een zandbed en zullen met ecologisch voegmortel water passerend worden gevoegd.

In opdracht van Van Gent Tuinen levert Bewebe® BV de Tubag voegmortels. Zowel de cement gebonden voegmortel type PFN voor de natuursteen keien alsmede de ecologische voegmortel PFK, met als basis lijnolie.

N236 – vernieuwing Geinbrug te Driemond

N236 – vernieuwing Geinbrug te Driemond

Aanbrengen straatwerk, aanbrengen basalton, aanbrengen Nevergreen voegsysteem, aanbrengen cement gebonden voegmortel in basalton eilanden

Opdrachtgever BAM

Afvoegen Basalton met Tubag PFH voegmortel

Vullen en afvoegen basalton blokken

Rammelstroken van basalton worden vaak toegepast in (binnen)bochtstralen van rotondes en afslagen op provinciale wegen.
Rammelstroken zijn ongelijk, ruw en zwaar van stuk. Dit alles veroorzaakte het “rammelen” zodat de automobilist of beroeps chauffeur weet dat zijn wielen buiten de weg zijn, zonder schade te berokkenen of in de berm te geraken.

Om de basalton blokken tot rammelstroom te bevorderen worden deze afgevuld / ingevoegd met een polymeer verbeterde cement mortel van Tubag.

Bewebe BV levert en verwerkt deze mortels door heel Nederland, ongeacht het tijdstip.
Voor meer informatie zie onze producten groepen of stuur een e  mail naar:
Info@bewebe.nl

Afgieten en afkitten rotondes

Afgieten en afkitten rotonde elementen

Prefab Rotondes

Mooi, sterk en snel gemonteerd. Echter de rotonde platen moeten toch met elkaar worden verbonden. Dit gebeurt door de rotonde elementen af te gieten met Tubag Krimparme giet mortel.
Na het indrogen van deze mortel dienen de rotonde elementen te worden afgekit.

Bewebe® levert en desgewenst verwerkt de krimpmortel en kan daarnaast ook het kitwerk binnen eigen beheer aanbrengen.

Referenties:

Van Gelder BV
Van Kessel Wegenbouw BV
K. Dekker BV
Boogaard Infra BV
KWS Infra
BAM
Boskalis
Gebr. Van der Lee

Happy Trees

Vrije Blijde bomen!

Bomen horen in het straatbeeld. Bomen geven steden een aangenaam groen gezicht en helpen ook nog eens mee om CO2 om te zetten naar zuurstof.  Iedere boom heeft een vrije ruimte nodig. Voor zijn wortels en rond de stam. De reden dat straatwerk nooit doorloopt tot die stam.

Met andere woorden, de boomspiegel moet vrij blijven. Door de spiegel kunnen zuurstof en water in de bodem infiltreren. Echter in de steden zijn boomspiegels ook vaak een hondentoilet en een grote openlucht asbak, voorzien van welig tierend onkruid.

Om dit tegen te gaan heeft Tubag een speciale epoxy ontwikkeld: GaLa Kreativ Binder. GaLa Kreativ is de oplossing voor een ruime boomspiegel zónder ergernissen.

Voegen van Basalton met Tubag PFM

Basalton Voegen

 

De Bewebe® heeft in  opdracht van Ooms uitgevoerd, de levering en de verwerking van Tubag PFM voegmortel in de ovotonde op de kruising van de N208 en de N443 te Sassenheim. De werkzaamheden hebben geheel in het weekeinde plaats gevonden. Een complete trailer materiaal is door de medewerkers van Bewebe vakkundig in de ovotonde verwerkt.

Nieuwe tramhaltes bij station Hollands Spoor

Nieuwe tramhaltes bij station Hollands Spoor

Station Den Haag HS is het oudste station van Den Haag. De naam van het station is ontleend aan de vroegere Hollandsche IJzeren Spoorweg-Maatschappij

In opdracht van Dura Vermeer heeft Bewebe BV geleverd en aangebracht diverse voegmortel.Bestaande uit cement gebonden voegmortels voor het tram gedeelte en epoxy gebonden voegmortels in het loop gedeelte. Daarnaast tekende  Bewebe BV voor het aanbrengen van alle kit naden in de betonnen plaat constructie.

Het werk is uitgevoerd in net najaar van 2017

 

 

Beton verlijmen op asfalt met hoge sterkte

Beton verlijmen op asfalt met hoge sterkte

De weguitbreiding van de A1/A6, over een afstand van 20 kilometer, betreft de verbreding van het traject met extra rijstroken. Zo krijgen de A1 en de A6 tussen knooppunt Diemen en de Hollandse Brug beiden 2×5 rijstroken.
De A6 krijgt vanaf de Hollandse Brug tot en met de Hoge Ring bij Almere 4×2 rijstroken. Op het gehele traject A1/A6 komt een wisselbaan van 2 rijstroken. Daarnaast wordt een deel van de A1 ter hoogte van Muiden verlegd.
De uitbreiding van de A1/A6 voorziet verder onder andere in een permanente bypass in knooppunt Diemen van de A9 naar de A1 met een nieuwe brug over het Amsterdam Rijnkanaal, een aquaduct onder de Vecht, aanpassing van knooppunt Muiderberg en een uitbreiding van de Hollandse Brug. Tussen Almere Stad-West en Almere Haven komt een nieuwe aansluiting Almere Havendreef en bij de aansluiting Hoge Ring wordt een knooppunt gerealiseerd

Voor het aanbrengen en verlijmen van betonnen barriers in de tunnelbak van het nieuwe A1 aquaduct werd door de aannemers combinatie SAA-One gezocht naar een product om deze barriers duurzaam en sterk te verlijmen op de tussenlaag van het asfalt. De barriers staan bloot aan hoge zijwaartse krachten waardoor het risico ontstaat van falen van de verbinding.
Om dit vraagstuk in één systeem te kunnen oplossen werd gekozen voor de Fixmix 0-4 hechtmortel en bijbehorende primer van Bewebe BV.
Fixmix 0-4 is een Polymeer-verbeterd cement product waardoor verbindingen ontstaan die sterker zijn dan de te verlijmen oppervlakken. Daarnaast verhoogt deze polymeer de weerstand tegen zijwaartse belasting.

Optimalisatie Algeracorridor Fase 2, E20 voegmortel

Optimalisatie Algeracorridor Fase 2, E20 voegmortel

Opdrachtgever DuraVermeer
Locatie: Capelle a/d IJssel